شهید عبــاس یحیــی زاده نیمچاهی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید عبــاس یحیــی زاده نیمچاهی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید عبــاس یحیــی زاده  نیمچاهی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام عباس یحیی زاده نیم چاهی از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : رحمان
تاریخ تولد : 1343/07/01
تاریخ شهادت : 1361/02/10
محل تولد : نکا
گلزار شهدای نیم چاه امام زاده علی اکبر نکا
نحوه شهادت : اصابت ترکش به سر
محل شهادت : خرمشهر- عملیات بیت المقدس
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

...پدرو مادرم ،اگر من شهید شدم مبادا گریه کنید . مادر و پدر جانم إن شاء الله من پسر خوبی برای شما بودم مادرم هر وقت می خواهی بر سر قبرم گریه کنی به یاد صحرای کربلای حسینی باشی که روز عاشورا چه یارانی شهید می شوند ... به برادرانم بگوئید که راه مرا ادامه دهند خدا یار و نگهدار شان باشد به هم محلی هایم بگوئید که هیچ وقت نگذارند گروهک ها در محل جدائی و انحراف به وجود آورند به جوانان محل بگوئید که راه شهیدان را ادامه دهند ،سلام گرم مرا به کشاورزان محل برسانید و نگذارند که محتاج آمریکا شویم .خدا یار و نگهدار شما

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج)خمینی را نگهدار

 

میثم میثم
۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۸ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

تولد [سن هنگام شهادت 17 سال و 7 ماه]


شهید عباس یحیی زاده نیم چاهی (1343_1361) متولد روستای زیبای نیم چاه شهرستان شهید پرور نکا استان مازندراناست. عباس یحیی زاده در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش کبری حقی و پدرش رحمن نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [متوسطه][مجرد]


عباس یحیی زاده در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع اول دبیرستان با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند ششم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر 25 کربلا_خرمشهر][فرمانده دسته][شهید سال دوم جنگ تحمیلی]


عباس یحیی زاده در عضویت بسیجی و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1361/02/10 هجری شمسی درخرمشهر شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید یحیی زاده در مورخه 1361/02/14 تشییع و در امامزاده علی اکبر علیه السلام دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

 

میثم میثم
۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۸ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر